Gepubliceerd door op https://www.onlyformenblog.nl/wp-content/uploads/2020/09/linkedin-tips-om-op-te-vallen.jpg

LinkedIn tips voor de zakenman: zo steek je boven het maaiveld uit 4 tips van de social selling professionals van Wemessage.

LinkedIn tips voor echte zakenmannen

Professionals uit het bedrijfsleven zetten zichzelf steeds vaker neer als hun eigen ‘merk’. Zeker in de online netwerk-wereld is het heel belangrijk om jezelf, je dienst of je expertise te kunnen verkopen. Samen met de social selling professionals van Wemessage zetten wij daarom een aantal LinkedIn tips voor je op een rijtje, zodat jij altijd positief opvalt op het zakelijke social media netwerk.

Of het nu gaat om eruit springen bij een sollicitatieronde of online leads genereren. Als je onderstaande zaken op orde hebt op jouw LinkedIn profiel, wordt het sowieso een stuk gemakkelijker.

Zorg voor een volledig en professioneel profiel

Een potentiële toekomstige zakenpartner of werkgever zoekt je vaak eerst even op. Jouw LinkedIn profiel is dan een van de eerste zoekresultaten. Zorg daarom dat je profiel up-to-date en correct is. Zo straal je vertrouwen en expertise uit. Bijvoorbeeld met een professionele profielfoto en header die passen bij je vakgebied. Dus geen selfies of vakantiefoto’s inclusief zonnebril, maar een open en vriendelijke foto. Denk ook aan een passende kopregel en het toevoegen van een beschrijving van je werkzaamheden en projecten. Heb je op een externe vakwebsite artikelen geschreven? Voeg deze dan ook zeker toe aan je profiel!

Creëer kwalitatieve content

Die kennis die heb je, maar je mag het ook laten zien! Deel daarom vooral je vakkennis (liefst met een mooie foto) via LinkedIn. Wanneer je goede content creëert die mensen inspireert of iets nieuws laat leren, krijg je een zekere gunfactor richting vakgenoten en eventuele nieuwe klanten. Vertel bijvoorbeeld eens wat meer over nieuwe milieuvriendelijke initiatieven uit je vakgebied of ga dieper in op een opkomende trend. Wanneer je jouw connecties vraagt om hun mening, heb je ook meer kans op interactie.

Blijf actief en ga de conversatie aan

Die interactie is belangrijk. Want… hoe meer je zichtbaar bent, hoe eerder iemand aan je denkt wanneer ze jouw diensten of expertise nodig hebben. Blijf dus consistent posten, delen en reageren. Of dit nu één keer in de maand is of één keer in de week. Overigens is herhalen waar je voor staat echt geen probleem! Met een beetje herhaling blijft je boodschap namelijk nog beter hangen.

Maak slim gebruik van LinkedIn stories

De laatste van onze LinkedIn tips is een nieuwe mogelijkheid op het netwerk. Via de LinkedIn app kan je sinds kort gebruik maken van LinkedIn stories. De manier om een kijkje achter de schermen te geven. Maak er wel slim gebruik van. Bijvoorbeeld door je thuiswerktips te delen of een voorproefje te geven van een project waar je aan werkt. Zo laat je je persoonlijkheid zien en creëer je weer gemakkelijk bruikbare content voor jouw netwerk om van te genieten. Let wel op dat het nog altijd gaat om een professioneel netwerk. Een beetje persoonlijkheid tonen kan zeker geen kwaad, maar foto’s van je lunchsalade of vakantie horen hier niet thuis. Behalve als je reisjournalist of chef-kok bent natuurlijk.

Nog meer tips en tricks? Kijk dan de LinkedIn workshop die wij organiseerden in samenwerking met Serkan van Wemessage!

Wil jij weten wat je het beste aan kan trekken op je eerste werkdag (na de vakantie)? Lees dan: “Back to work outfits voor de eerste werkdag na de vakantie.”

Deel dit bericht: