Gepubliceerd door op https://www.onlyformenblog.nl/wp-content/uploads/2019/01/Bierbuik-Klein.jpg

Met deze (thuis)oefeningen kom jij van jouw (bier)buik af!

Zo krijg jij jouw zomerbody terug!

Bierbuik

Over een aantal maanden is het zomer en dat betekent dat je er weer goed uit moet zien in je zwembroek. We gaan dus flink aan de slag om onze bierbuik eraf te trainen. Doe je mee?

Er zijn in de sportschool vele oefeningen die je kan doen om er weer goed uit te zien. Maar wij begrijpen dat niet iedereen aan zijn bierbuik wil werken in een sportschool. Daarom hebben wij een paar oefeningen die jij thuis kan doen op een rij gezet. Zo kom jij van jouw bierbuik af!

Mountain Climbers

Bij de oefening Moutain Climbers train je jouw onderbuik spieren. Bij deze oefening neem je plaats in een push-up positie (je schouders zijn in een rechte lijn met je polsen) waarbij je, natuurlijk, je buik- en bilspieren aanspant. Breng je schouderbladen naar elkaar toe: een bolle rug zorgt voor blessures en een enorme rugpijn. Terwijl je lichaam in een rechte lijn blijft staan, breng je om de beurt één been naar je handen toe. Wanneer je snelheid in de oefening wil brengen, kun je de oefening in een hoger tempo uitvoeren. Blijf hierbij wel opletten dat je in een rechte lijn blijft. Verhoog het temp pas wanneer je de bewegingen en je lichaam onder controle hebt.

Reverse Crunch

De naam van de oefening zegt het eigenlijk al: een omgekeerde crunch. Met de Reverse Crunch oefen je jouw onderbuikspieren. Bij deze oefening lig je op de grond met je armen naast je en je benen in een hoek van 90 graden. Je brengt je benen omhoog waardoor je billen en onderrug meekomen. Je rolt je langzaam op tot je buik je borst raakt of tot je voelt dat de bovenkant van je rug van de grond loskomt. Daarna rol je langzaam terug en stop je net voordat je billen de grond raken. Dit herhaal je een aantal keer. Neem de tijd voor deze oefening: wanneer je de Reverse Crunch verkeerd uitvoert (wanneer je onderrug hol trekt), kan je een vervelende pijn in je onderrug krijgen. Het kan helpen om je handen onder je billen te leggen zodat je rug recht blijft.

Sit-ups

We kennen de oefening allemaal en we hebben het allemaal een keer gedaan. Toch leggen we het nog even uit. Je ligt plat op je rug en zet je voeten plat op de grond. Je handen leg je op de tegen overliggende schouders waardoor je armen gekruist op je borst liggen. Je spant je buikspieren aan en komt langzaam omhoog terwijl je voeten stevig op de grond blijven staan. Langzaam ga je terug naar de grond, maar de bovenkant van je rug raakt de grond niet. Want net daarvoor ga je weer terug omhoog. De sit-ups zorgen ervoor dat je jouw bovenbuik spieren traint.

Niet alleen met oefeningen kom je van je bierbuik af: er zijn genoeg sporten waarbij je veel calorieën verbrandt. Wij geven je een lijstje met de sporten waarmee jij het meeste verbrand! Zorg er wel voor dat jouw motivatie groot genoeg is, want anders wordt het lastig.

Deel dit bericht:

Geef een reactie